Za nami pierwsze 6 miesięcy funkcjonowania nowego „ustroju śmieciowego” w Polsce i w naszej Gminie. Na ostatniej sesji Rady Miejskiej Pan Burmistrz Władysław Diakun informował radnych, że pod względem finansowym „śmieciowa rewolucja” w Gminie Police przebiega w miarę bezpiecznie i bilansuje się.
Aby mieć w tym względzie większą wiedzę, zwróciłem się do Pana Burmistrza w interpelacji z prośbą, o przedstawienie szczegółowych danych finansowych za minione półrocze.
Rozważania te prowadzę sprowokowany ciekawym doniesieniem z Gminy Szczecinek.
W Szczecinku powstała bowiem nadwyżka środków finansowych gromadzonych w ramach gospodarowania odpadami. Jako, że gminy nie mogą „zarabiać” na nowym modelu gospodarowania odpadami i mają obowiązek tak go organizować, by wpływy bilansowały się z wydatkami, wspomniana nadwyżka zapewne sprawiła kłopot włodarzom Szczecinka. Można bowiem wysnuć taki wniosek, że albo źle skalkulowano stawkę opłat(w Szczecinku są to opłaty na poziomie 14 zł za segregowanie odpadów i 21 zł za oddawanie odpadów nie posegregowanych) albo Gmina uzyskała znaczne oszczędności w kosztach funkcjonowania systemu śmieciowego po rozstrzygnięciu przetargu na operatora gospodarowania odpadami. W szczegóły wchodzić nie chcę, warto jednak zauważyć, że Szczecinek(zgodnie z przepisami) postanowił zainwestować powstałą nadwyżkę i zbuduje w tym roku 39 podziemnych śmietników stacjonarnych na odpady segregowane.
Pomysł bardzo ciekawy i godny pozazdroszczenia.
źródło: http://wzp24.pl/region/szczecinek/item/3774-nowoczesne-smietniki-w-szczecinku