Osiedle Anny Jagiellonki zawiera się w ciasnych granicach okreslonych ulicami Wyszyńskiego, Okulickiego i Roweckiego. Z trzech stron otoczone lasem jest jednoczesnie największym i najgęściej zaludnionym osiedlem w Policach. Na tym niewielkim obszarze zamieszkuje około 20 tys. mieszkańców. Osiedle tworzy pięć wielkopłytowych wielorodzinnych bloków zwanych potocznie „leningradami”, jeden wieżowiec oraz kilkadziesiąt mniejszych budynków(równiez z wielkiej płyty) o czterech kondygnacjach. Osiedle wypełnia wiele punktów handlowo-usługowych, głównie w osi deptaka od ul. Wyszyńskiego przechodzącego w ulicę Przyjaźni. Na tym terenie znajduje się jeszcze przedszkole, filia szkoły podstawowej, biurowiec spółdzielni mieszkaniowej.
Największym i najpoważniejszym problemem dla tego osiedla jest ubogi układ transportowy. Siec dróg, projektowana w latach 70-tych ubiegłego wieku znacznie odstaje od współczesnych standardów, a katastrofalny wręcz brak miejsc parkingowych sprawia, iż najmniejszy skrawek wolnej przestrzeni wykorzystywany jest do parkowania pojazdów.
Kolejną ułomnością systemu dróg na osiedlu jest jego przepustowość i stan techniczny. Te dwa elementy sprawiają, że tak duże osiedle nie może być obsługiwane przez pojazdy transportu publicznego, własnie ze względu na małą przepustowośc oraz niedostateczną jakość i nośność osiedlowych dróg.
Niniejsze opracowanie zawiera wizję, pomysł na usprawnienie systemu transportowego osiedla Anny Jagiellonki i ma zrealizować następujące cele:
– rozbudowa systemu dróg na osiedlu,
– zwiększenie ilości miejsc parkingowych dla pojazdów uzytkowanych przez mieszkańców osiedla,
– zwiększenie ilości terenów zielonych, rekreacyjncy i sportowych dla mieszkańców,
– umozliwienie wprowadzenia na osiedle transportu publicznego,
niebawem opublikowane zostaną pierwsze szkice