Rozpoczęły się konsultacje zasad realizacji Polickiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2023. Od 5 do 19 września można składać swoje uwagi do zaproponowanego przez burmistrza Regulaminu PBO na 2023 r. Oczywiście skorzystałem z tej sposobności i przedłożyłem swoje uwagi.
Dotyczą one zwiększenia kwoty przeznaczonej na PBO, zmiany w harmonogramie aby wszystko wydarzyło się jeszcze w tym roku i zmiany sposobu głosowania.
Oto moje uwagi w szczegółach:
-
Burmistrz proponuje 1.000.000 zł z podziałem 800.00 zł na projekty miejskie i 200.000 zł na projekty sołeckie.
MOJA PROPOZYCJA
Proponuję zwiększyć kwotę przeznaczoną na PBO o 20%, tj. do kwoty 1.200.000 zł z podziałem 900.000 zł miasto i 300.000 zł sołectwa.
Uzasadnienie: drożyzna i wysoka inflacja powodują znaczny zrost cen materiałów budowlanych i usług. Aby zrealizować pomysły mieszkańców należy przeznaczyć na PBO większą kwotę, o którą wnioskuję.
-
Burmistrz proponuje, by zadania zrealizowane były ogólnodostępne i bezpłatne
MOJA PROPOZYCJA
Proponuję rozważyć wykreślenie zapisu o tym, że proponowane zadania muszą być bezpłatne, a zastąpić zapisem, że „powinny być bezpłatne, dopuszcza się odpłatność, z której przychody mogą być przeznaczone Tylko na pokrycie kosztów utrzymania zadania ale jedynie wtedy, gdy zadaniem zarządza Gmina Police”.
-
Burmistrz proponuje taki harmonogram poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:
-zgłaszanie projektów – 21 listopada – 21 grudnia 2022 roku,
-weryfikacja projektów – 22 grudnia 2022 roku – 19 stycznia 2023 roku,
-ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – do 20 stycznia 2023 roku,
-głosowanie – 1 – 15 lutego 2023 roku,
-ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 22 lutego 2023 roku.
MOJA PROPOZYCJA
Proponuję, by procedura PBO na 2023 rok przeprowadzona była w całości w roku 2022. W związku z tym proponuję następujący harmonogram:
-zgłaszanie projektów – 1 październik do 30 październik 2022 roku,
-weryfikacja projektów – 2 listopad 2022 roku do 20 listopad 2022 roku,
-ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – do 1 grudnia 2022 roku,
-głosowanie – 2 – 16 grudnia 2022 roku,
-ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 grudnia 2022 roku.
-
Burmistrz proponuje, by każdy mieszkaniec miał możliwość dowolnego rozdzielenia 5 punktów na projekty dopuszczone do głosowania (np. 5 punktów na jedno zadanie, po 1 punkcie na 5 zadań, na jedno zadanie 2 punkty na trzy inne po 1 punkcie itd.).
MOJA PROPOZYCJA
Proponuję, by mieszkańcy biorący udział w głosowaniu mieli do dowolnego rozdysponowania 3 głosy przy zachowaniu zasady, że na jeden projekt można oddać jeden głos. UWAŻAM, ŻE TAK JEST BARDZIEJ SPRAWIEDLIWIE.