Moje opinie do Regulaminu PBO na 2023 rok

Rozpoczęły się konsultacje zasad realizacji Polickiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2023. Od 5 do 19 września można składać swoje uwagi do zaproponowanego przez burmistrza Regulaminu PBO na 2023 r. Oczywiście skorzystałem z tej sposobności i przedłożyłem swoje uwagi.

Dotyczą one zwiększenia kwoty przeznaczonej na PBO, zmiany w harmonogramie aby wszystko wydarzyło się jeszcze w tym roku i zmiany sposobu głosowania.

Oto moje uwagi w szczegółach:

  • Burmistrz proponuje 1.000.000 zł z podziałem 800.00 zł na projekty miejskie i 200.000 zł na projekty sołeckie.

MOJA PROPOZYCJA

Proponuję zwiększyć kwotę przeznaczoną na PBO o 20%, tj. do kwoty 1.200.000 zł z podziałem 900.000 zł miasto i 300.000 zł sołectwa.

Uzasadnienie: drożyzna i wysoka inflacja powodują znaczny zrost cen materiałów budowlanych i usług. Aby zrealizować pomysły mieszkańców należy przeznaczyć na PBO większą kwotę, o którą wnioskuję.

  • Burmistrz proponuje, by zadania zrealizowane były ogólnodostępne i bezpłatne

MOJA PROPOZYCJA

Proponuję rozważyć wykreślenie zapisu o tym, że proponowane zadania muszą być bezpłatne, a zastąpić zapisem, że „powinny być bezpłatne, dopuszcza się odpłatność, z której przychody mogą być przeznaczone Tylko na pokrycie kosztów utrzymania zadania ale jedynie wtedy, gdy zadaniem zarządza Gmina Police”.

  • Burmistrz proponuje taki harmonogram poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:

-zgłaszanie projektów – 21 listopada – 21 grudnia 2022 roku,

-weryfikacja projektów – 22 grudnia 2022 roku – 19 stycznia 2023 roku,

-ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – do 20 stycznia 2023 roku,

-głosowanie – 1 – 15 lutego 2023 roku,

-ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 22 lutego 2023 roku.

MOJA PROPOZYCJA

Proponuję, by procedura PBO na 2023 rok przeprowadzona była w całości w roku 2022. W związku z tym proponuję następujący harmonogram:

-zgłaszanie projektów – 1 październik do 30 październik 2022 roku,

-weryfikacja projektów – 2 listopad 2022 roku do 20 listopad 2022 roku,

-ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – do 1 grudnia 2022 roku,

-głosowanie – 2 – 16 grudnia 2022 roku,

-ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 grudnia 2022 roku.

  • Burmistrz proponuje, by każdy mieszkaniec miał możliwość dowolnego rozdzielenia 5 punktów na projekty dopuszczone do głosowania (np. 5 punktów na jedno zadanie, po 1 punkcie na 5 zadań, na jedno zadanie 2 punkty na trzy inne po 1 punkcie itd.).

MOJA PROPOZYCJA

Proponuję, by mieszkańcy biorący udział w głosowaniu mieli do dowolnego rozdysponowania 3 głosy przy zachowaniu zasady, że na jeden projekt można oddać jeden głos. UWAŻAM, ŻE TAK JEST BARDZIEJ SPRAWIEDLIWIE.

Wszelkie uwagi dotyczące VII edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego można przesyłać do 19 września br. na adres e-mail bo@police.pl lub złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3 (pok. 23).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.