Dla jasności. Mój wniosek nie poddawał w wątpliwość obecnego stanu oznakowania. Wierzę, że jest ono prawidłowe i zgodne z przepisami, jak to zapewnia Burmistrz Polic w odpowiedzi.
Ale czy jest wystarczające???
Skoro codziennie obserwujemy w tamtych miejscach mniej lub bardziej niebezpieczne sytuacje na styku rowerzyści-auta, skoro mieliśmy tam przypadek potrącenie rowerzysty, to wystarczające jest stwierdzenie, że wszystko jest zgodne z przepisami i winni są ludzie(rowerzyści i kierowcy), bo nie uważają?
Mój wniosek, konsultowany z rowerzystami i mieszkańcami budynków Zamenhofa 44, 46, 48 i 50, dotyczył DODATKOWEGO OZNAKOWANIA, by zwiększyć bezpieczeństwo!
Bo, choć obecny stan jest zgodny z przepisami, nie chroni mieszkańców przed sytuacjami „stykowymi”.
Nie wątpię w to, że skrzyżowania dróg z torowiskami tramwajowymi w Szczecinie były wcześniej prawidłowo oznakowane, zgodnie z przepisami ale zdecydowano się na wprowadzenie DODATKOWYCH znaków, bo była taka potrzeba.
Podsumowanie w części 3.